عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ خودتون خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kebria و آدرس kebriai.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 290
بازدید دیروز : 295
بازدید هفته : 625
بازدید ماه : 585
بازدید کل : 119235
تعداد مطالب : 599
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


آمار مطالب

:: کل مطالب : 599
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 290
:: باردید دیروز : 295
:: بازدید هفته : 625
:: بازدید ماه : 585
:: بازدید سال : 15242
:: بازدید کلی : 119235

RSS

Powered By
loxblog.Com

همدلی و همزبانی ، مسائل سیاسی،فرهنگی،اجتماعی، نظامی

24 مهرماه، سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش
چهار شنبه 24 / 7 / 1396 ساعت 18:50 | بازدید : 226 | نوشته ‌شده به دست مرتضی | ( نظرات )

24 مهرماه، سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

تاریخچه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 1357 و تغییر و تحول‌های مختلف در همه ارکان کشور، گروهی از نیروهای مذهبی و انقلابی به همراه عده‌ای از کارکنان مؤمن ارتش در ستاد مشترک جمع شدند و در محل ساختمان مستشاران نظامی آمریکا – که تنها ساختمان خالی ستاد بود – کمیته نظامی امامی خمینی(ره) را تشکیل دادند. از طرف دیگر لیبرال‌ها معتقد بودند که اداره ارتش باید به‌دست فرماندهان سابق سپرده شود و به همین دلیل درصدد بودند که مسئولیت‌های کلیدی را در اختیار بگیرند و گروهک‌ها نیز با تشکیل نشست‌ها و ایراد سخنرانی‌ها و حتی به‌راه انداختن تظاهرات، خواستار انحلال ارتش و ایجاد ارتش به اصطلاح خلقی بودند.
اما با هوشیاری حضرت امام خمینی(ره)، از انحلال ارتش و یا افتادنش به‌دست لیبرال‌ها جلوگیری شد و از اواخر سال 1357 در بیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جلسه‌هایی درباره ارتش تشکیل شد که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و برخی از اعضای کمیته نظامی امام(ره) در ستاد مشترک ارتش، در آن شرکت می‌کردند.
در همین جلسه‌ها و به ابتکار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فکر ایجاد نهادی فرهنگی – اسلامی در ارتش شکل گرفت و اصول حاکم بر آن بررسی و تدوین شد. سپس حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامرضا صفایی که در آن زمان در مدرسه عالی شهید مطهری،ضمن داشتن مسئولیت اعزام مُبلغین به سراسر کشور، پاسخگوی مسائل نظامیان نیز بود و کارهای ارتش به ایشان ارجاع داده می‌شد، در ستاد مشترک ارتش استقرار یافت و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز که در آن زمان عضو شورای انقلاب بود، طی حکمی در تاریخ 23 مهرماه 1358 دستور ادامه کار در زمینه طرح سیاسی ایدئولوژیک در ارتش و اقدام‌های لازم برای پیاده کرده آن را صادر فرمودند. فردای آن روز این طرح در شورای انقلاب مطرح شده و به تصویب رسید و با این حرکت، اولین گام در جهت قانونی‌شدن نهاد عقیدتی سیاسی در ارتش برداشته شد. البته موانع و مشکل‌های بسیاری بر سر راه ایجاد این سازمان و تهیه جدول سازمانی آن از طرف عوامل نفوذی و گروهک‌های مختلف ایجاد شد.


:: برچسب‌ها: 24 مهر، سالروز ، تشکیل ، عقیدتی سیاسی ، ارتش ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب ...